четвъртък, 23 май 2013 г.

Изследване на жива кръв


Здравейте, приятели!

Наскоро имах удоволствието да си направя един специфичен тест на жива кръв, за който реших да споделя с вас. Идеята да го направя беше, за да се открият “щетите” от старият ми начин на живот, макар и вече направил първи стъпки към суровоядството. За това изследване сподели с нас наша добра позната, за което съм и изключително благодарен. Но да започвам с разказа.
Като цяло тестът продължи повече от 2 часа. Първоначално ми бяха взети 6 проби жива кръв от палеца (по 1 капка на 6 стъкълца). Обясни ми се, че първите 3 ще се разглеждат като прясна кръв, а останалите 3 като засъхнала. Чрез живата кръв се установява в какво състояние са червените и бели кръвни телца, наличието на фиброзни влакна, кристали, фекални отпадъци (да, не сте прочели погрешно!), степен на ферментация на кръвта, нейната гъстота и др. Засъхналата кръв пък ни “разказва” за липсата на витамини и най-вече, важно е нивото на вит.B12 – източник на кобаламин.Освен витаминната ситуация в засъхналата кръв, вижда се дали има наличие на тежки метали, липсата на минерали и още редица проблеми.
В самото начало на теста, след взимането на кръвта, започнахме с нещо като интервю за начина ми на живот. Отговорих на над 100-150 въпроса, които имаха за цел да установят първоначално какво може да се очаква да бъде намерено в организма и какви по-характерни за моето битие отражения да се търсят под микроскопа. Преминахме през самооценка на поведението (базирана на степени от 1 до 5), семейно положение, проблеми на родители по отношение на здравето, здравословни мои проблеми сега и в миналото, пушене, пиене, “сериозно месоядство”, консумация на плодове и зеленчуци и тяхната степен, навици, спортни хобита и др.
След като приключихме с теста (издържах го ;) ), започна интересната част – разглеждането на живата кръв под микроскоп. Не си спомням дали бяха добавени някакви реактиви към капката кръв, за да се увеличи контраста, но всичко което човека виждаше под микроскоп, аз го виждах на екран пред мен. Обясни ми първоначалната структура на кръвта, що е то левкоцити и еритроцити (кръвните телца) и тяхната роля, след което се започна същественото разяснение на екрана. Бях много впечатлен. Виждах как едни средно големи кръгчета (на 21′ екран бяха с диаметър около 1.5-2см) си плуваха на моменти свободно, на моменти слепени на групички. Съгласно правилната кръвна картина (по учебник), червените кръвни телца трябва да са с овална форма и да си плуват свободно в кръвта. Доколкото разбрах, има ли натрупвания на последните (както в случая с мен), това означава, че в кръвта има фиброзни влакна, които слепват клетките и се получават форми подобни на гнезда. Това беше първият установен проблем, който ми се разясни, че се “лекува” лесно чрез суровоядството. Някои от плуващите червени телца бяха почти половинки, което според човекът-специалист, се водят “паразити” за тялото. Защо е така? Те носят моето ДНК и организмът не се бори с тях, но тяхната повредена структура ги принизява към паразитния отряд поради простата причина, че те не могат да изпълняват вече своите функции, а само отнемат от енергията на организма, за да се хранят.
После преминахме към фиброзните влакна. Показа ми доста “залежи” в капката, като по-интересно ми стана, когато се спомена как при появявата на много влакна на едно място, те се съединяват и си строят “замъци”. Успяхме да изолираме и някакъв вид кристали, които не разбрах от какво са се образували (мисля, че беше свързано с консумацията на захари). Не бяха много, но според лицето до мен, трябва да се безпокоим, ако количеството им е увеличено, тъй като тези микрокристали с формата на диамант и също така светещи под микроскоп, преминавайки чрез кръвта през органите ми, са способни да направят микро нарези по тъканите, което в последствие води до малфункции на поразените такива. След това видяхме няколко от нашите най-добри приятели – белите кръвни телца, като най-интересното беше как при едно устремено плуване започнаха да се прилепват за някакъв бацил и го обградиха доста бързо. Бацила по всяка вероятност се явяваше и причината да ми тече носа от 2 дена преди изследването (бях го свързал с чистенето на организма от токсините, преди да ми бъде разяснено).
Дойде ред да разгледаме гъстотата на кръвта и другите неживи съставки в нея. Докато си гледаше микроскопа, докторът ме попита дали обичам да си правя плодови шейкчета, дали обичам банани, мед, кленов сироп. Учудих се защо ме пита, но отговорих, че не съм против да консумирам такива (никак дори). Пристъпихме към обяснение защо ме е попитал. Кръвта се оказа доста по-гъста от нормалното състояние. Това способства за забавеното движение на телцата в нея и води до проблеми с метаболизма. Бях също така попитан дали съм наясно как се произвежда алкохол. Учудих се! Тъй като навремето работех във Винпром, макар и като системен администратор, бях пределно добре запознат с алкохолните процедури до достигането на готова продукция. Отговорих категорично с да и зачаках да разбера защо беше поставен този въпрос. Обяснението не се забави. Оказа се, че в следствие на консумацията на сладки плодове (в периода на промяна на начина ми на хранене наблягах сутрин повече на плодовете), в кръвта ми е започнал процес на първична ферментация. Оставаше само да се изчака и дистилира; може би щеше да излезне “Absolut” :) )). Разглеждане на някои други частици в кръвта установиха наличието на микро фекални маси. Това е свързано със затлачвания в областта на дебелото черво и черния дроб.
За пореден път се разровихме из под микроскопа. Този път открихме някакво петно, което първоначално приехме за мазен участък по стъкълцето и не му отделихме голямо значение. При разглеждане на второто стъкълце обаче, петното си беше пак там и в по-малка форма, което накара човекът да се порови в дебелите книги и да сравни изображенията. Оказа се, че това е така наречено гнездо от бацили; живееха си като малка комуна, която щяха да напуснат след време и да си изградят собствени такива от нулата. (така се зараждали настинки, хреми и други болести). С това приключихме разглеждането на “живата картина” и преминахме към “натюрморта”.
Добавихме малко реактив и започнахме да разглеждаме вече изсъхналите от чакане капки. Предвид стария ми начин на живот, се очакваше да бъде открита липса на вит. B12. За моя най-голяма радост, такава не беше открита и кръвната капка си беше почти еднаква със снимката от таблото пред мен. Единственото, което я различаваше, бяха някакви розови петна с овална форма около центъра и покрайнините, което се оказа липсата на Мангезий. Интересно ми беше да науча, че освен всеизвестната роля на калция в тялото, той също участва в процеса на кръвообръщението, а по-точно, той се явява стимуланта за “твърдата работа на сърцето”, както се изрази човекът по научному. Калцият кара сърцето да се стяга, а магнезият го разпуска. Мисля си, че една от причините за високото ми кръвно е и недостигът му, освен леко наднорменото ми тегло. Попитах дали е сериозно това, че ми липсва магнезий, като се има предвид важната му роля в сърцебиенето, на което получих отговор, че лесно се коригира чрез приемане на допълнителни дози природен такъв. Успокоих се. Наличието на тежки метали беше в някакви минимални дози. По краищата на капката кръв това изглежда като дантела на покривка.
В края на теста се направи обобщение на видяното и ми се дадоха препоръки. Ето какво ме посъветва специалистът за следващите 30 дена:
1. Приемане на ензими 3 пъти на ден (по 1 капсула 30 минути преди хранене).
2. Приемане на дневна доза магнезий (в моя случай 1 ч.л магнезий на прах, разтворена във вода, минимум 30 минути след прием на други медикаменти!).
3. Приемане на витамин C 200мг 3 пъти дневно (по 1 таблетка сутрин, обед и вечер, като под вечер се разбира не по-късно от 16 часа!).
4. Шведска горчивка за укрепване на имунната система и пречистване на черния дроб (2 ч.л. на ден, разтворени във вода).
5. Препоръчително процедура/и хидроколоника (пречистване наподобаващо клизма, но проведена от специалисти и разбира сесъс специално за целта оборудване).
6. Да се ограничи дневната консумация на плодове: по 1 плод на ден и да е по възможност био от сорта на ябълка, круша или по 1 шепа дребни плодове (къпини, малини, боровинки…).
7. Да не се прекалява с консумацията на ядки и семена (препоръчана мярка: моята шепа, т.е. всичко, което мога да побера в нея). Слава богу, че имам големи шепи :) .
8. Да се избягва консумацията на кашу, фъстъци (особено те) и шамфъстък, поради наличието на алфа токсини в тях.
9. Да консумирам хляб от покълнали семена; разбира се, суров ( дехидриран ) и без набухватели.
10. За причистването от тежки метали да използвам хлорела (chlorella), други морски зеленчуци (водорасли), както и синьо-зелени алги (Bluegreen algae).
11. Да консумирам повече безглутенови храни (глутенът участва в образуването на слузеста маса в червата и ги затлачва) – просо, киноа, амарант, кафяв ориз, елда; по възможност покълнали.
В заключение се разбрахме да дам малко време на организма да се изчисти от всичко, да се приспособи към новостите и отново да се видим. Мисля да повторя теста след 6 месеца и да се “успокоя”, че организмът ми функционира пълноценно.
Накупих си всичките препоръчани хранителни добавки (няма да споменавам марки, за да избегна реклама, а и не съм наясно какво може да се намери в България) и спокоен и доволен си тръгнах към къщи. Странното е, че въпреки изброените по-горе проблеми, спокойствието ми се породи от факта, че вече съм наясно какво ми е куцало като цяло и как да ги преодолея в съвсем начален стадий. Според докторът, моето листче с 11 точки не е нищо в сравнение с други, на които е трябвало да раздадат папки, за да си прикрепят указанията. Радвам се, че не съм толкова зле.
Като край на моя разказ, искам да Ви пожелая всеки ваш ден да бъде изпълнен с динамика, да кипите от енергия и младост. Нека заедно да станем по-добри, а за начало- добри към самите себе си! Бъдете здрави!

Източник: http://www.recipemagician.com/nashiat-opit-kato-surovoiadi/izsledvane-na-jiva-kryv/#comment-16877