понеделник, 16 февруари 2015 г.

Тайните полети на ЦРУ в България

Скорошно разследване на британски експерти разкри, че България съдейства на САЩ по скандалната им програма за транспортиране на терористи в държави от Близкия Изток

vilnius

Самолет с борден номер на ЦРУ, който се използва за транспорт на терористи до държави от Близкия изток.

След като се оказа, че България съдейства на САЩ по тази програма каква е гаранцията, че през България не се прокарват терористи, оръжия и пари, които да подкрепят бунтовниците в гражданската война във Сирия?

Вече никой не крие, че през Турция влизат оръжия, пари и хора в Сирия, тъй като страната е съседна на Сирия, а правителството на Турция оказва сериозна подкрепа за бунтовниците и защитава интересите на САЩ и НАТО като техен партньор и страна, желаеща да се присъедини в Европейския Съюз.

Всъщност, със всеки изминал ден обвиненията на посланика на Сирия у нас към бившия външен министър на България Николай Младенов, който е известен с ционистките си позиции изглеждат все по-реални и възможни. Посланика на Сирия заяви, че през България минава нелегален турски канал за оръжия и финансови средства за бунтовниците в Сирия, но правителството не е покровителствало канала и няма нищо общо с него. И това няма да бъде изненада тъй като България е част от НАТО, които също оказват подкрепа на наемниците, както го правят и Турция и САЩ.

Доста от тези терористи, прекарвани от САЩ и през България, биват водени до тренировъчни лагери на ЦРУ, като тези в Йордания. Сега ЦРУ реши да увеличи мащаба на тренировъчната програма за бойци, които да се влеят в силите на въоръжената опозиция в Сирия. Именно до Йордания е летял самолетът на ЦРУ, който е излетял от България.

Какво беше разкрито за връзката на България със скандалните полети на ЦРУ?
Тази програма действа от 2001 година.
Тригодишното проучване на Съвета за икономически и социални изследвания, финансирано от британското правителство, е анализирало хиляди архивни записи от самолетни полети, информация от съдебни дела, финансови отчети и други документи за повече от 11 000 излитания и кацания на разузнавателни самолети.

България фигурира в един полет, който е бил извършен преди осем години – на 23 май 2005 година. Самолетът на ЦРУ е кацнал на софийското летище от Исландия и часове по-късно е излетял за Дубай.

Полетът от 23 май 2005 година, за който София е междинна спирка, е част от маршрут на самолет на ЦРУ, започнал от гражданско летище във Вирджиния, преминал през Исландия и кацнал у нас. Именно в българската столица полетът се окачествява от експертите като “подозрителен”, което означава, че има голяма вероятност тук да е качен “пътник” на ЦРУ. От София самолетът излита за Дубай, продължава за Афганистан, после за Йордания.
Американската “Програма за извънредно транспортиране” е започната от ЦРУ само месец след атентатите в Ню Йорк и Вашингтон на 11 септември 2001 година. Задържаните се прехвърлят в държави от Арабския свят, където им се прилагат т.нар. “засилени методи за разпит”. Те са незаконни в Америка, защото, според местни политици и магистрати, се равняват на изтезание.

През декември 2011-ва разследване на Асошиейтед прес и ARD разкри таен затвор на ЦРУ в подземия в центъра на румънската столица Букурещ. Според проучването най-малко още един полет, ръководен от ЦРУ, е минавал през София, въпреки че няма данни той да е превозвал “неволно присъстващи” пътници. Той се е осъществил ден по-късно от друг самолет и е бил етап от друга обстойна обиколка на Европа, Северна Америка и Близкия Изток.

Интересно е, че разкритите до момента тайни полети на ЦРУ, в които България присъства като междинна и отправна точка НЕ са свързани с транспортиране на затворници. Но каква е била целта им тогава?

313e8c7e0ba089d4cd675f0627b2db6f

Британските експерти описват различните полети на самолетите на ЦРУ, които са анализирали – за някои е посочено, че почти сигурно са превозвали задържани от американското разузнаване, като дори в някои случаи тези лица са идентифицирани поименно. Други полети са описани като “фалшиви полетни планове”, с които ЦРУ е заблуждавало авиационните власти и така е прикривало следите. Трети пък са обозначени просто като “подозрителни”.

Източник: https://alterinformation.wordpress.com/2013/10/22/8784104022059195/